Wednesday, June 23, 2010

Majlis Penyampaian Bengkong PSGSM Caw Kelantan

Salam semua,


Pada 12hb Jun 2010, Majlis Penyampaian Bengkong dan Sijil telah berjaya diadakan secara gilang gemilang bertempat di Padang Utama Maahad Tahfiz Sains Tanah Merah yang telah dianjurkan bersama oleh PSGSM Caw Kelantan dengan MTS Tanah Merah. ADUN Gual Ipoh, YB Wan Yusoff telah sudi hadir untuk merasmikan majlis tersebut. Seramai 250 pesilat hadir yang mewakili gelanggang2 silat sekitar Tanah Merah, Machang, Kok Lanas(Kota Bharu) dan Bachok. Pengarah Pogram kali ini dipertanggungjawabkan kepada Ust Mohd Atiqullah yang merupakan Ustaz MTS dan Jurulatih Silat Seni Gayong di Gelanggang Maahad Tahfiz Sains Tanah Merah ini sejak 2007.

Barisan pendekar dan serikandi Silat Seni Gayong

Ayahanda Amin Hamzah menyampaikan amanat buat pendekar2 yang hadir

YB Wan Yusoff,ADUN Gual Ipoh menjulang keris sebagai pananda perasmian

Saudara Syarif menerima Bengkong Pelangi Merah Chula 1

Ust Wan Abdul Halim mempersembahkan Gerak Tari Keris

Pasangan dari Gelanggang Pasir Senor,Temangan

Saudara Mursalim melakukan aksi pemecahan atap genting

Dalam majlis tersebut juga menyaksikan 2 Gurulatih PSGSM Caw Kelantan iaitu En. Azizan Ibrahim dan Ust Wan Abdul Halim Wan Omar masing2 dinaikkan tahap bengkong ke Hitam Pelangi Chula Sakti 4 dan Harimau Pelangi Chula Sakti 3 yang mana Ayahanda Amin Hamzah selaku Panglima Singa Malaya Silat Seni Gayong sendiri yang telah menilai dan mengiktiraf Pelajaran kedua2 Gurulatih ini.

En.Azizan Ibrahim selaku Ketua Gurulatih PSGSM Caw Kelantan

Ust Wan Abdul Halim merangkap Gurulatih Kanan PSGSM Caw Kelantan

Diharapkan,dengan meningkatnya peringkat bengkong pesilat2,maka semakin meningkatlah juga komitmen dan semangat pesilat2 semua........InsyaAllah.

Wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...